Finarena – doradztwo w sprzedaży produktów finansowych online

Budowa produktów finansowych online

Medium internetowe daje nowe możliwości dotarcia do klientów. Chyba wszyscy już się osłuchali z takim stwierdzeniem, natomiast niewiele się pisze i mówi jak powinien wyglądać produkt finansowy dostępny online, aby potencjalny klient mógł się nim zainteresować.

Środowisko online i kampanie efektywnościowe pozwalają dotrzeć do klienta, który jest lub wkrótce będzie zainteresowany kredytem lub pożyczką.

Co zrobić, aby akcja wykonana przez klienta (np. klik w baner, przejście z reklamy w wyszukiwarce internetowej) nie skończyła się niepotrzebnym wydaniem pieniędzy? Tak skonstruować produkt, aby odpowiadał temu, co może klienta zachęcić do wypełnienia formularza kontaktowego.

To prowadzi nas do kolejnego elementu układanki, która ma zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu.

Optymalizacja procesów dla produktów finansowych dostępnych w internecie

Cechy, specyfikacja i RRSO produktów takich jak kredyty i pożyczki dostępne w kanale online są tylko jednym czynników wpływających na Twój sukces.

Świadomi klienci coraz mocniej zwracają uwagę na to, w jakim czasie mogą dostać finansowanie oraz jak skomplikowany jest proces, który ich do tego finansowania doprowadzi.

Dostarczenie kredytu, pożyczki online wymaga spełnienia szeregu wymagań formalnych i biznesowych. Jako finansujący musisz nie tylko zadbać o bezpieczeństwo przetwarzania danych, zgodność z wytycznymi UOKIK, zaleceniami Ustawy o Kredycie Konsumenckim ale również budową Twojej karty scoringowej, potwierdzaniem tożsamości klientów oraz ograniczaniem działań fraudowych.

Każdy z tych procesów jest ważny i wpływa na bezpieczeństwo firmy pożyczkowej (w sporach z klientami lub organami administracyjnymi) oraz bezpośrednio na Twój wynik finansowy.

Mimo ram cenowych narzuconych przez prawo, dzięki odpowiednio skonstruowanym procesom działalność firm pożyczkowych może być nadal dochodowym przedsięwzięciem.

Sprzedaż produktów finansowych online

Obecnie kanał online pozostaje najtańszym źródłem dotarcia do potencjalnego klienta oraz przekonanie do skorzystania właśnie z Twojej oferty pożyczki.

Trzeba mieć na uwadze, że wysokość i efektywność ponoszonych kosztów jest zależna od wielu elementów, takich jak znajomość brandu pożyczkowego, okres prowadzenia akcji promocyjnej, oferta oraz dobór grupy docelowej, etc.

Wszystkie te elementy oraz kilka innych kluczowych czynników wpływają na końcowy poziom kosztu sprzedaży Twojego produktu.

Fintech – rewolucja na rynku produktów finansowych

Świat się zmienia dzięki temu, że technologia coraz istotniej wpływa na nasze życie. Technologia oraz szybki dostęp do informacji sprawiają, że powstają nowe usługi, nowe produkty oraz kanały komunikacji.

Techonologia nie omija również takich branż jak finansowa… chociaż tutaj weszła tylnymi drzwiami.

Korzystająć z konserwatyzmu tradycyjnej branży finansowej nastąpił istotny rozwój branży fintechowej – czyli połączenia technologii i big data z branżą pożyczkową.

Zachęcam Cię do obejrzenia poniższego materiału video. Henri Arslanian w ramach Tedx dzieli się swoimi przyśleniami na temat tego jak Fintech zmienia branżę finansową dzisiaj. I że to dopiero wierzchołek góry lodowej…